Az első fejezetben Bruck Gábor döntően a vezetőre, pontosabban rád fókuszál. Igyekszik a figyelmedet saját magadra terelni. Teszi ezt azért, mert a sikeresség és a magabiztosság önmagad megismerésével kezdődik. Igyekszik tudatosítani, hogy van benned valami olyan – egyelőre ne nevezzük meg, hogy mi ez –, amit ha felismersz, akkor könnyebben hihetsz önmagadban, és ennek az lesz a különös eredménye, hogy mások is könnyebben hisznek majd neked és benned.
Elmondom másképp is: valójában csak azt tudod eladni, ami a tied. Ez a valami, amit még nem neveztünk meg, ott van benned. Ezt mutathatod, használhatod, eladhatod, mert a tied. Ha ezt árulod, akkor őszinte vagy és autentikus.
Ha te legbelül mosolygós, kedves ember vagy, akkor ismerd fel ezt a készségedet, és mosolyogj. El fogják hinni neked. De ennél többet mondok: mindenkiben van legbelül valami nagyon őszinte és jó. Valami, ami tényleg az övé. Ez a legnagyobb kincsünk. Valójában ez a mienk, és legjobban ezt tudjuk eladni. Ha ezt felismerjük, és merünk erre hagyatkozni, akkor nyerünk.
Ehhez a felismeréshez szorosan kötődik egy másik, ugyanennyire fontos tanulság is. Méghozzá az, hogy mennyire vagy jó életed kritikus megbeszélésein.
Rendszeresen belesodródunk, vagy tudatosan vállaljuk az úgynevezett sorsdöntő megbeszéléseket:
-
az első randevú,
-
az első állásinterjú,
-
egy intenzív megbeszélés a főnököddel, amikor fizetésemelést kérsz,
-
forró vita, hogy merre menjen tovább a cég,
-
vagy amikor elmondod a partnerednek, hogy válni akarsz.
A személyes sikered, a céged sikere nagyrészt attól függ, hogyan szerepelsz ezekben a fontos kommunikációs helyzetekben. Ezért ebben a blokkban konkrét, megtanulható tanácsokat adunk, amelyek segítségével életed legfontosabb megbeszéléseit ügyesebben menedzselheted.
A második fejezetben Bárdos András a legfontosabb kommunikációs elvekről beszél, amelyek ismerete nélkül nem tudsz jó vezető lenni. Ebben az előadásban a vezetést kiterjesztve érti, hiszen ha akár csak egy emberért is felelős vagy – legyen szó a családodról, barátaidról, munkatársaidról vagy a közösségedről –, te is vezető vagy. A korábbi vezetői módszerek pedig már nem működnek a 21. században. Egyszerűen újra kell tanulnunk azokat, mert ordítóan nagy a különbség az új, együttműködő vezetési stílus, és aközött, ahogy ezt eddig tettük.
A két előadó a videókban kutatásokkal, történetekkel és konkrét példákkal támasztja alá, hogyan gondolkodj magadról, a környezetedről és a csapatodról azért, hogy sikeresebbek legyetek. A videók önmagukban is hasznosak, ám a feldolgozáshoz és önmagad megismeréséhez ajánljuk, hogy a tréning szöveges részével is foglalkozz. Fogd fel ezeket úgy, mint egy munkafüzetet, amin keresztül megismered magadat és a cégedet. Ráadásul, a példákon keresztül az előadásokat is jobban fogod érteni.
Ha magabiztos és hiteles vezető szeretnél lenni, akkor olvasd el az összefoglalókat is, tedd fel magadnak a kérdéseket, és válaszold meg.