Mitől lesz a Tied az Y-generáció?

Mit volnál hajlandó tenni azért, hogy valaki megtalálja neked a mai 25-39 évesek legjobb szakembereit? Megtalálja, felveszi, és meg is tartja őket a cégedben?

Hogyan szerezd meg a legjobbakat?

A céged csak akkor versenyképes, ha jó munkatársaid vannak. Az igazán jókat megtalálni pedig évről-évre nehezebb. Nincsenek határok, a legjobbakért a berlini, londoni, stockholmi vagy akár New York-i cégek is küzdenek.
A magyar fiatalok kétharmada külföldre készül tanulni vagy dolgozni. És bár nem igaz, hogy mindenki, aki jó, elmegy itthonról, de az már igen, hogy értük egyre nagyobb a verseny.
Az Y-generáció, a mai 25-39 évesek egyre fontosabb szerepet játszanak a munkaerő-piacon és a cégedben. Tudnod kell, hogyan érd el őket, és azt is, hogyan építsd be a csapatodba.

Felismerés, megszerzés, motiválás, megtartás – ez a négy ütem együtt adja ki a sikeres munkaerő-menedzsmentet.

Az Y-generáció

Lehetőség

Gyorsan változik minden, de számíthatsz a gyorsaságukra, és a tudásukra. Arra, hogy bármit megtanulnak egymástól. Szeretik megosztani egymással a tudást és tapasztalatot. Szeretnek csapatban dolgozni.

Kihívás

Nem állást keresnek, hanem kihívást, érdekes feladatot. Nem ragadnak bele a középszerbe, hanem keresik az izgalmat. Csak pénzzel nem tudod őket megvenni. Nagy célokat keresnek, amelyekért érdemes megmozdulni, lelkesedni.

Nem elérhető a megszokott módon

Megtartani sem tudod őket úgy, ahogy gondolod. Az a cég, amely mágnesként vonzza és tartja meg a legjobbakat, másként működik.A jó cégnél a HR már nem az önéletrajzok bekérésével kezdődik, és nem a felvettünk-kézfogásig tart.

Ahhoz, hogy pénzt keress, fejlődj, piacot szerezz, meg kell szerezned, motiválnod kell, és meg is kell tartanod a legjobb embereket.

1. lépés

Felismerés

Sok cégvezető nem tudja, mitől jó egy munkatárs. Te tudod?

Ha ingatlanirodát vezetsz, és 10 értékesítőből csak 5 termel profitot, akkor szükséged van erre a tudásra. Ha éttermed van, és 5 pincérből 3 csak felszolgál, de nem értékesít, akkor is. Ha pályázatíró céget vezetsz, és a projektmenedzserek fele sosem hoz be új munkát, akkor szükséged van erre a tréningre.

Tehát a tréning első témája: hogyan ismerd fel azokat, akikre a cégednek égető szüksége van?

2. lépés

Megszerzés

Ha már tudod, hogy kikre van szükséged, akkor meg kell szerezned őket. A kérdés: hogyan?

A munkavállaló is shoppingol a piacon. Miért válasszon téged? Sok pénzt adsz? Gondolod, hogy ez a legjobb megoldás? A tréningen elmondjuk, hogy ez miért tévedés. A „csak pénz” drága és rossz megoldás.

Jó, ha tudod, hogy az Y-generációs fiatal utánad keres. Megnézi, hogy ki vagy. Milyen a légkör a cégedben, milyen a vállalati kultúra, és milyen stílusú VEZETŐ vagy? Elmondjuk, hogy a legjobbak milyen céget keresnek, és neked mit kell tenned.

Végül is döntően tőled függ, hogy kit tudsz megszerezni. A tréningen megmutatjuk, mit tehetsz azért, hogy a legjobbak nálad akarjanak dolgozni.

3. lépés

Motiválás

Az átlagos munkatárs a kapacitásának 50%-án teljesít. Miért? Hogyan lehet több?

100-at tud, de csak 50-et ad. Ez van a legtöbb átlagos cégben. Mit kell tenned? Ha azt eléred, hogy a tudásuk 60 százalékán teljesítsenek, akkor a profitod valószínűleg megduplázódik.

Csakhogy: egy marketingügynökség és egy étterem – két külön eset. Hogyan motiválsz az egyik helyen és hogyan a másikon? Mi hajtja a topvezetőt és mi a beosztottat? Mit érdemes tudnod a munkatársaid boldogság-portfóliójáról?

4. lépés

Megtartás

A megtartás ma már szinte fontosabb, mint a megszerzés: egy munkatárs kiesése idő-, pénz- és tudásveszteség.

A HR ma már nem csak a legjobbak megtalálásáról, hanem a megtartásukról is szól. A tehetséges és fiatal munkatársak átlagosan 28 havonta munkahelyet váltanak. Az érdeked viszont az, hogy a legjobbakat valahogy megtartsd. Szóval értened kell, hogy a beosztott mit vár a vezetőtől.

Az Y-generáció számára a munkahely nem csak egy 9-5-ig tartó állomás, hanem az élete fontos terepe, ahol jól akarja magát érezni.

Ezért elmondjuk, hogy mit várnak tőled az embereid. Mikor látnak téged jó vezetőnek. Mi az az érzelmi bankszámla? Miért fontos, hogy ennek pozitív egyenlege legyen?

Töltsd ki az alábbi űrlapot és

kérj ajánlatot

A cégedre szabott tudás

Olyan példákkal, vázlattal készülünk, amely a céged számára a leghasznosabb.

További előadások

Egészítsd ki a tréninget még egy előadással, gyakorlattal.

Már másnap alkalmazható

A tréningen megszerzett tudást munkatársaid már másnap elkezdhetik alkalmazni a cégnél.